facebookicon ua

   

лекція для аудиторії про справжні людські цінності

Актори:
Наталія ГАЛ
Магдалина ВАШ
Іштван ШЕВТЕР
Аттіла ФЕРЕНЦІ/Балаж РАЙКО

 

АВТОР: Урсула ДЖОНС
Адаптація та режисура: Естер ДЄВІ-БІРО
Ілюстрації об’єктів, використаних у виставі, зробила Діана ЖЕЛЛ.
Цільова вікова група: великі групи дітей дитячого садка та молодшого шкільного віку (5–10 років).
Виставу можна грати в дитячих і шкільних класах, а також в укриттях.
Після показу відбувається обговорення з глядачами. Загальна тривалість програми: 1 година 30 хвилин (45 хвилин + 45 хвилин).
Опис:
Усі королі та королеви мають королівства, оскільки саме вони роблять їх королями чи королевами. Таким чином, навіть назва книги Урсули Джонс говорить про те, що ми маємо справу не зі звичайною історією принцеси.
Прекрасна принцеса подорожує сільською місцевістю зі своїм поні на ім’я Помпаш у пошуках власного королівства. Її королівський статус ні в кого не викликає сумнівів, адже вона виглядає, як справжні принцеси, і всі її так називають. Оскільки у неї не тільки королівства, а й грошей немає, вона заробляє на добові доставкою спеціальних вантажів (некерована бабуся, кульгавий пес). Проходячи повз королівські двори, вона завжди вітається, будучи дуже ввічливою. Під час візиту до двору королеви Вільгельміни, вдова знайомиться з придворним блазнем, від якого отримує в подарунок червону панчоху.
Невдовзі принцеса відвідує церемонію коронації принца країни, де вона засліплює принців своєю красою, але вони сваряться через неї та кидають один в одного дорогими тортами. Побачивши це марнотратство, принцеса стає дуже сумною і вибирається з бальної зали. Знайшовши Помпаша, вона знову вирушає на пошуки королівства.
Вранці вони допомагають витягнути воза, який скотився з дороги. У возниці дівчина впізнає колишнього придворного блазня, який віддає своє серце принцесі. Вони живуть разом, але вона все ще жадає королівства. Одного разу він отримує посилку з такою адресою: «Принцесі, тут, там і всюди». Тож вона буде королевою Тут, Там і Скрізь, а придворний блазень – її королем. Вони збираються у мандри власним царством. Минає час, вони помічають, що віз повільно наповнюється їхніми дітьми, а поруч із двома кіньми йде лоша.
Хитра історія Урсули Джонс маскується під класичну казку, але це не так. Якщо зазирнути вглиб тексту, ми побачимо не прототип принцеси, а одну з найактуальніших проблем сучасності: бездомність. Принцеса без королівства робить усе можливе, щоб асимілюватися та інтегруватися в суспільство королів і принцес, які мають королівства, але марно – тому вона змушена створити свій власний світ, своє власне королівство.
У центрі нашої вистави бездомна молода жінка, яка постійно перебуває в русі, намагаючись інтегруватися в суспільство, але все одно опиняється на його периферії. Власне, у виставі героїня постійно зізнається про себе, розповідає історію принцеси без королівства за допомогою наявних у неї предметів. Тому обраною формою вистави є предметна гра: технічно ми шукаємо можливості того, як звичайний інструмент можна перетворити на казкового героя, як він наповнюється життям, як він може функціонувати як частина іншого. Система асоціацій за межами свого основного значення та функції.

Вистава стала можливою завдяки щедрим пожертвам Жужанни Радноті, Анжели Оркені та Антала Оркені.

Прем’єра: Берегове, 13 жовтня 2022 р.